Nu kommer en av världens första självhjälpsböcker i ny utgåva. Dale Carnegies klassiker och bästsäljare Hur du vinner vänner och påverkar din omgivning har inspirerat och engagerat människor över hela världen till att göra positiva förändringar både privat och i arbetslivet.
Bokens ämnen är ständigt aktuella och relevanta eftersom det handlar om relationer och konsten att komma överens med andra människor.
Carnegie beskriver hur du kan:
• utveckla din sociala förmåga
• få fler vänner
• öka ditt inflytande och få saker gjorda
• hantera kritik och undvika konflikter
• skapa goda relationer med kunder och kollegor
• bli en bättre och mer underhållande talare
• inspirera och väcka entusiasm hos andra.
Denna revidering har ett uppdaterat språk och innehåll för att bättre passa samtiden, till exempel vad gäller mångfald. Författarens dotter, Donna Carnegie, har medverkat för att se till att boken stämmer med den ursprungliga bokens anda från 1936.
Dale Carnegie (1888–1955) har skrivit många böcker om konsten att bli mer framgångsrik och effektiv. Hur du vinner vänner och påverkar din omgivning används idag på kurser inom kommunikation, försäljning och ledarskap över hela världen.
Sagt om boken:
”När Hur du vinner vänner och påverkar din omgivning först publicerades 1936, revolutionerade den hur vi tänker på mänsklig interaktion och blev snabbt en bästsäljare världen över. Den gav läsare verktygen att förbättra sina sociala färdigheter, bygga meningsfulla relationer och påverka sin omgivning på ett positivt sätt. Nästan 90 år må ha passerat, men dessa färdigheter är fortfarande lika viktiga och åtråvärda. Carnegies principer, som baseras på enkel mänsklig psykologi, har använts i allt från affärsrelationer till personliga relationer. Att den nu ges ut igen blir en påminnelse om att de grundläggande principerna för god kommunikation och empati är lika relevanta i dag som då”.
Malin Eijde, VD-tidningen, september 2024
”...Dale Carnegies klassiker brukar räknas som det första moderna exemplet på självhjälpslitteratur. Boken kom ut under den ekonomiska krisen på 1930-talet och fokuserar på hur läsaren kan förbättra sina sociala färdigheter genom att utveckla sin förmåga att kommunicera och undvika konflikter.”
DN, 2024-09-28, Jacob Lundström